Wegański chlebek kukurydziany

Nie pamiętam skąd mam przepis na chlebek kukurydziany – prawdopodobnie znalazłam w internecie.

2 1 / 2 szklanki mąki kukurydzianej

2 szklanki mąki pszennej razowej

3 łyżki proszku do pieczenia (najlepiej takiego, który nie zawiera aluminium)

1 / 2 łyżeczki soli (użyłam mniej)

1 1 / 3 szklanki mleka sojowego (mleka ryżowego lub innego roślinnego)

1 1 / 3 filiżanki wody filtrowanej

1 / 2 filiżanki czystego syropu klonowego (użyłam agawy)

1 / 2 szklanki oliwy z oliwek

1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

1. Rozgrzej piekarnik do 190 C. Niewielką ilością oliwy z oliwek, natłuszcz lekko formę 23×33 (ja miałam 23×23)) i odstaw na bok.

W dużej misce wymieszaj  mąkę kukurydzianą, mąka pszenną razową, proszek do pieczenia i sól. W średniej misce wymieszaj mleko sojowe, wodę syrop klonowy, oliwę z oliwek i ekstrak z wanilii.

2. Składniki suche połączyć z mokrymi i dobrze wymieszać.  Wlać mieszankę do przygotowanej formy. Piec 20 – 25 minut lub do momentu, kiedy patyczek włożony do chlebka będzie suchy.

Pozostawić do ostygnięcia przed pocięciem na kwadraty.

Smacznego

Skomentuj

