Scones

Lubię piec, więc czasem piekę coś smacznego (nie zawsze zdrowego).

  • 1 3 /4 filiżanki (245 gramów) białej mąki (użyłam w większości pełnoziarnistej)
  • 1 / 3 filiżanki (65 gramów) białego granulowanego cukru (użyłam brązowego)
  • 1 / 4 łyżeczki soli (nie używałam)
  • 3 / 4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 / 2 filiżanki (113 g) masła (zimnego i pokrojonego na małe kawałki)
  • 3 / 4 filiżanki (60 gramów), płatków owsianych
  • 1 / 3 filiżanki (40 gram) suszonych żurawin lub wiśni (rodzynek lub porzeczek)
  • Skórka z jednej cytryny lub pomarańczy
  • 2 / 3 filiżanki (160 ml) maślanki (użyłam kefiru)

Do posmarowania:

  • 1 duże jajko
  • 1 łyżka mleka lub śmietanki (nie używałam jajka, posmarowałam mlekiem sojowym)

Nagrzać piekarnik do 375 stopni F (190 ° C) .
W dużej misce wymieszać mąkę, cukier, sól, sodę oczyszczoną, proszek do pieczenia. Dodać resztę składników i wyrobić ciasto.
Zagnieść kulę, potem rozwałkować. Naciąć tak, aby powstało 8 trójkątów (można  naciąć więcej kawłaków, jest szansa, że mniej się utyje 🙂 )
Posmarować mazią jajeczno – mleczną, albo czym się chce.
Piec około 15 – 18 minut lub do czasu kiedy patyczek włożony do środka będzie suchy.

http://www.joyofbaking.com/CranberryOatScones.html

Scones

Skomentuj

