O zdrowiu

Zdrowie to bardzo interesujący mnie temat, głównie dlatego, że od jakiegoś czasu szwankuje w moim otoczeniu. Dużo czytam, poszukuję. Jakiś czas temu nabyłam książkę: „The New Whole Foods Encyklopedia: A Comprehensive Resource for Healthy Eating”. Autorką powyższej pozycji jest Rebecca Wood. Książka zawiera spis alfabetyczny produktów żywnościowych, ich zastosowanie, znaczenie dla zdrowia i wskazówki dla kupujących. Wzbogacona jest także o drobne przepisy.

Hitem w moim domu jest tymiankowo-miodowy syrop na kaszel.

Potrzebujemy:

  • 2 szklanki wrzącej wody (moja miarka ma nieco mniej niż 250 ml)
  • 3 łyżki suszonego tymianku
  • 1 szklankę miodu

W garnuszku zagotować wodę. Zdjąć z ognia. Dodać tymianek i parzyć pod przykryciem aż napar będzie zimny. Przecedzić. Wymieszać ze szklanką miodu. Przechowywać w szklanym słoiku w lodówce przez parę miesięcy.

Moje uwagi: do wymieszania używam blendera, krócej trwa. Syrop jest bardzo słodki, szczerze mówiąc nie wiem, czy można zredukować ilość miodu bez straty dla korzyści zdrowotnych, wtedy też pewnie trzeba zredukować ilość wody. Generalnie działa, sprawdzone na mojej rodzinie chociażby w ciągu ostatnich paru dni. Dominik dość marnie wyglądał w sobotę rano, miał taki głęboki kaszel, że aż uszy bolały od słuchania, a wczoraj wieczorem było lepiej. Szybko się robi, pewnie jest tańszy od komercyjnych (ale tu zaznaczam, że nie mam pojęcia o cenach w PL, niemniej jednak sporo go wychodzi) i nie ma konserwantów i sztucznych barwników. Generalnie polecam.

Ja mam w domu te właśnie wydanie (starsze). W Polsce można tę książkę zakupić tu: http://krainaksiazek.pl/The-New-Whole-Foods-Encyclopedia-A-Comprehensive-Resource-for-Healthy-Eating,9780143117438.html

Niestety nie znalazłam polskiego tłumaczenia, ale jak to mówią lepszy rydz niż nic 🙂

Skomentuj

