Wtorkowo

Mam nadzieję, że już jutro będzie po chorobie. Wczoraj było apogeum, dogorywałam w łóżku z gorączką, w głowie łupało, dzieci po szkole musiały się zadowolić suszonymi owocami, dopero wieczorem wykrzesałam z siebie jakieś iskry i zjadły coś konkretniejszego. Chyba uratował mnie Singulair, który dostałam na wszelki wypadek od alergologa, bo odetkało mi nos, Tylenol i Ibuprofen załatwił problem głowy. Teraz mam tylko po tym pierwszym brzuch jak ciążowy, no ale nie leję się przez ręce, a to najważniejsze.

Korzystając z paru wolnych minut (o 22 zamierzam być w łóżku), podam Wam przepis na krakersy i jego modyfikację, którą popełniłam jakiś czas temu.

Krakersy z pestek dyni

  • 1 szklanka niesolonych pestek dyni albo słonecznika
  • 1 łyżeczka soli morskiej
  • 3 obrane ząbki czosnku
  • 1 szklanka łuskanego sezamu
  • do 1/4 szklanki wody

Pestki, sól i czosnek mielić w malakserze przez 2-3 minuty aż powstanie zbita „mąka”. Dodać sezam i zmieszać (sezam nie powinien się zmielić, ale jak się zmieli to pewnie nic się nie stanie). Powoli dodawać wodę, tak aby powstała zbita kula. Wyjąć z malaksera i chwilę wyrobić. Rozsmarować masę na papierze do pieczenia, następnie położyć na nią drugi kawałek do pieczenia i wałkiem rozwałkować do grubości 5-7 milimetrów. Usunąć górną warstwę papieru do pieczenia i ponacinać w kratkę nasze przyszłe krakersy. Piec w 162 stopniach przez 15-20 minut albo dopóki nie nabiorą złoto-brązowego odcienia. Zdarza się, że zewnętrzne krakersy szybciej brązowieją, po prostu je wtedy wyjmuję z pieca i dopiekam resztę.

Przepis mam od koleżanki, która znalazła go na interesującej stronie:

http://www.healthhomehappy.com/2010/09/grain-free-crackers-made-with-sesame-and-sunflower-seeds.html

Moja modyfikacja polega na pominięciu czosnku, wody i soli a dodaniu daktyli (z 6-8) i rodzynek (ze dwie garście). Pilnowałam, aby masa była zbita i plastyczna. Użyłam pestek ze słonecznika.

Mnie smakują obie wersje.

Skomentuj

