Harry Potter

Prędzej czy później musiało dojść do takiego wpisu, a może do pierwszego z wielu innych wpisów o Harrym Potterze.

Pamiętam jak pierwsza część trafiła do księgarń na całym świecie i podbiła serca starszych i młodszych czytelników. Nie rozumiałam pasji, która ogarnęła ludzi. Wydawało mi się to dziecinadą i tyle. Potem, kiedy kolejne części trafiały do sprzedaży, ogólne podniecenie sięgało zenitu. Nie uległam zbiorowej histerii, nie poszłam nawet do księgarni. Nie byłam również w kinie na żadnym z filmów o tym błyskotliwym chłopcu. Gdzieś między obieraniem marchewki a myciem garów, obejrzałam na DVD pierwszą część – tylko dlatego, ze P. właśnie oglądał. Mijały kolejne miesiące i  lata, moje dzieci rosły (i rosną) jak na drożdżach. Doszliśmy z P. do wniosku, że mamy dość czytania im po raz setny tych samych wierszyków, bajek Andersena i braci Grimm. Zaczęliśmy sięgać po literaturę dla troszkę starszych dzieci. Śmialiśmy się z przygód Ferdynanda Wspaniałego, cenzurowaliśmy przygody Emila ze Smalandii, podobnie zresztą było z całą serią o Mikołajku. Baliśmy się, że cała trójeczka będzie chciała wypróbować nowe pomysły 😉 Przewinęła się cała masa książek. Potrzebowałam jednak zmiany, chciałam abyśmy czytali „doroślejsze” książki. Pierwszy był Hobbit. Pamiętam, jak czasami dzieciaki chowały się pod kołdrę za strachu, ale nie pozwalały zmienić książki 😉

Następnie w ręce wpadł mi Harry Potter. To była desperacja, po pierwszym rozdziale zauroczenie, po kilku rozdziałach dozgonna miłość. Pierwszy tom czytałam ja, kolejne mąż. Jego struny głosowe są wytrzymalsze 😉 Moje dzieciaki wpadły po uszy. Harry Potter stał się częścią naszego życia. Przypomniał mi, aby nikogo i niczego nie oceniać po pozorach. Kupiłam wszystkie filmy. Czytamy oczywiście także inne książki, oglądamy różne filmy. Zawsze jednak wracamy do Pottera. Zdaję sobie sprawę, że wiele środowisk jest bardzo negatywnie nastawionych do książek o Harrym. Główny zarzut: szerzenie okultyzmu. Nie zgadzam się z tym. Ja widzę w tych książkach coś więcej niż czary-mary. Widzę w nich mądrość.

Zdjęcie pochodzi z serwisu http://harrypotter.wikia.com

Zdjęcie pochodzi z serwisu
http://harrypotter.wikia.com

CDN…

Skomentuj

