Zmęczenie i jak sobie z nim poradzić

Jestem zmęczona, ociężała i bez energii. Pobolewa mnie głowa i chce mi się spać. Postanowiłam opracować strategię ratunkową. Czas na zmiany. Wiosna idzie (przynajmniej u mnie). Oto moje postanowienia:

  1. Regularne pory snu i aktywności.
  2. Spacery.
  3. Ćwiczenia.
  4. Dopracowane menu.

Najłatwiej wprowadzić regularne pory snu. Ha ha, mogę spać wszędzie i o każdej porze. Gorzej niestety ze wstawaniem. Wiem, że metoda jest skuteczna, bo przez jakiś czas wstawałam o 6.30 i kładłam się o 22.00. Po dwóch tygodniach przystosowałam się do takiego rozkładu i było świetnie. Metoda ma też wady, nie zawsze da się położyć o konkretnej porze. Jeśli położę się później, rano nie mogę wstać, potem potrzebuję drzemki a wieczorem nie czuję się zbyt zmęczona, więc kusi mnie aby dłużej poczytać.

Spacery. Tu już jest problem, bo ja lubię spacerować jak jest zimno i pochmurnie. Słońce wywołuje u mnie bóle głowy, a może tak tylko mi się wydaje?

Ćwiczenia. łatwo powiedzieć, trudniej wykonać. Metoda efektywna, jak człowiek przeżyje pierwsze dwa tygodnie, kiedy ma wrażenie, ze wszystko go boli. Sprawdzone. Kiedyś ćwiczyłam, i nie mogłam zasnąć jeśli nie zrobiłam setki brzuszków. Niestety teraz ćwiczenia, podczas których się męczę wywołują migrenę, stąd plan spróbowania jogi. Do tego basen: jak zaczyna mnie boleć głowa, chłodna woda koi ból.

Dopracowane menu: moja dieta jest całkiem niezła, ale wciąż z pewnych względów brak w niej niektórych produktów, a innych jest za mało. Muszę przysiąść i zrobić rozpiskę na cały tydzień, a potem się jej trzymać.

Ostatnie o czym jeszcze nie wspomniałam: motywacja. Tak, motywacja jest niezbędna, by zmienić to co konieczne. Ja chcę być zdrowa, szczupła, w formie i pełna życia, nie chcę się już czuć jak rozdeptany kapeć.

A dla tych, którzy nie potrafią znaleźć powodów, dla których warto się ruszać, zdrowo odżywiać i dbać o siebie, znalazłam stronę:

http://1000powodow.wordpress.com/

Powodzenia

 

Skomentuj

