Gotujemy…

Fajnie jest wtedy, kiedy codzienne czynności sprawiają nam przyjemność. Praca wtedy idzie sprawniej, efekty są lepsze. Ja lubię gotować. Oczywiście zdarzają się dni, kiedy jestem zmęczona i praca w kuchni jest staje się przykrym obowiązkiem. Kiedy przygotowuję posiłki, rozkoszuję się zapachem. Uwielbiam woń pokrojonych świeżych warzyw i aromat ziół, zapach świeżo upieczonego chleba i domowych słodkości. Delektuję się zapachem świeżo zmielonej kawy i mandarynek. Kuchnia jest centrum życia mojej rodziny. Lubię, kiedy nasz stół jest zastawiony zdrowymi i smacznymi potrawami. Nie mam zbyt wiele czasu na gotowanie, za to głowę pełną przepisów, które chciałabym wypróbować.

Znalazłam bardzo interesujący blog: Smakoterapia

Pełno tam smakowitych przepisów na zdrowe posiłki. Mam nadzieję wypróbować wiele z nich.

Herbatka z imbirem na wieczorne chłody

Herbatka z imbirem i miodem na wieczorne chłody

Owsianka

Owsianka

Owsianka

Owsianka

Owsianka:

Namoczyć albo ugotować płatki owsiane. Słodkie jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne, pokroić w kostkę i udusić z cynamonem w niewielkiej ilości wody. Wymieszać z płatkami, dodać suszone owoce, wiórki kokosowe, co kto lubi. Jeśli wyjdzie za gęsta, można dodać troszkę mleczka roślinnego, soku jabłkowego, wody.

Wiosenna sałatka

Wiosenna sałatka

Pyszna, lekka i prosta w przygotowaniu sałatka.

Potrzebujemy:

  • Sałatę
  • Pomidora
  • Rzodkiewki
  • Natkę pietruszki
  • Migdały (albo pestki dyni, słonecznika)
  • Zieloną cebulkę
  • Marchewkę pokrojoną w cienkie plasterki
  • Sól
  • Pieprz
  • Oliwę z oliwek

Wszystko wymieszać i można wcinać. Smaczna i łatwa w przygotowaniu.

Zupa pomidorowo-soczewicowa

Zupa pomidorowo-soczewicowa

Potrzebujemy:

  • Ugotowaną czerwoną soczewicę
  • Marchew
  • Pasternak, albo pietruszkę
  • Cebulę
  • Por
  • Czosnek
  • Pomidory
  • Sol
  • Pieprz
  • Bazylia
  • Oregano
  • Sok z cytryny
  • Natka pietruszki
  • Oliwa z oliwek

Gotujemy warzywa i soczewicę (można razem), dodajemy podduszone pomidory (ja użyłam pomidorów z puszki). Doprawiamy ziołami, solą i sokiem z cytryny. Na koniec dodajemy natkę i oliwę.

Można też zmiksować i otrzymamy pyszną zupę krem (dzieci poprosiły mnie o spakowanie im tej zupy w termosie na drugie śniadanie). Oczywiście miksowanie trochę zmienia smak. Tak czy owak zupa jest pyszna 🙂

Pomidorowo-soczewicowa zupa krem

Pomidorowo-soczewicowa zupa krem

Skomentuj

