Żarełko

Kiedy w lodówce zaczyna świecić pustkami, trzeba uruchomić wyobraźnię. Lustruję wszystkie półki: kilka jajek, resztka sałaty, dwa pomidory, torebka fasolki szparagowej, płatki owsiane, ciecierzyca, komosa ryżowa, parę garści mąki ryżowej, trochę żurawiny w torebce, kilka jagód w zamrażalniku, resztka czekolady, suche kotlety sojowe przywiezione latem z Polski.

Kolacja

Kolacja

Owsianka z jagodami

Owsianka z jagodami

Kotlety sojowe obtaczane w mące ryżowej

Kotlety sojowe obtaczane w mące ryżowej

Ciasteczka owsiano-żurawinowe

Ciasteczka owsiane z żurawiną

Przygotowuję kotlety z quinoa, ciecierzycy i pestek dyni

Przygotowuję kotlety z quinoa, ciecierzycy i pestek dyni

Kotleciki

Kotleciki

Kotlety z komosy ryżowej i ciecierzycy:

  • Około 2 szklanek ugotowanej komosy (1 szklanka komosy:2 szklanki wody)
  • Szklanka ciecierzycy
  • 1/2 szklanki pestek dyni
  • Sól
  • Pieprz
  • Cebulka podsmażona
  • Sok z cytryny
  • Czosnek
  • Mąka ryżowa do obtoczenia

Zmodyfikowałam przepis ze strony:

weganie.blogspot.com

Muffinki kokosowe bezglutenowe

Muffinki kokosowe bezglutenowe

Kokos i żurawina

Kokos i żurawina

Pyszne muffinki

Pyszne muffinki

Bezglutenowe muffinki kokosowe z kawałkami czekolady

Bezglutenowe muffinki kokosowe z kawałkami czekolady

Wersja czekoladowa

Wersja czekoladowa

  • 1/2 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki mleka (u mnie sojowe)
  • 2 jajka
  • 2 szklanki mąki ryżowej
  • Wanilia
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki wiórków kokosowych
  • 1/2 szklanki cukru (u mnie ksylitol)
  • Dodatki: czekolada, suszone owoce

W jednej misce łączymy suche składniki, w drugiej mokre. Łączymy mokre z suchymi. Nie wyrabiamy. Pieczemy ok. 25 minut w temperaturze 200 stopni.

Lekko zmodyfikowany przeze mnie przepis pochodzi ze strony:

Spiżarnia

4 thoughts on “Żarełko

  1. O kurcze racja, jajka też i mąka oczywiście. Musiałam być zmęczona jak podawałam przepis. Już poprawiłam. Ciasteczka owsiane robiłam na oko z resztek czyli płatki owsiane, jajko, trochę mleczka roślinnego i rozpuszczonego masła, dodatki. Następnym razem podam dokładny przepis jak się zbiorę za pieczenie.
    Dzięki Lila.

    • good. Teraz przepis jest jaki bardziej prawdopobny, a ja si ju ucieszyam e taki na samych wirkach. A co do osianych, to wystarczy mi jak podasz ogln metod, typu troch tego, a troch tego na oko, wymiesza z tym i do pieca w jakie 180 na okoo 20 minut pki si nie zezoci. Wcale nie musi by dokadnie co do patka (owsianego) i okruszka cukru.

      W dniu 11 marca 2013 06:37 uytkownik „Dom z marze” napisa:

      > ** > lemonmom commented: „O kurcz racja, jajka te. Ju poprawiam. Dziki > Lila.”

Skomentuj

