Wtorek; ciasteczka

Weekend bardzo szybko minął. Za szybko. Nadszedł pracowity poniedziałek  a potem wtorek. Uwijam się jak mróweczka, ale i tak rezultaty są dość marne.

Po czym poznać mamę

Źródło: Facebook

Zrobiłam sobie dwa dni przerwy od kartek i zaczęłam szyć filcowe ozdoby na choinkę 🙂 Ciekawa odmiana i fajna zabawa. Na razie jest sześć sztuk, planuję zrobić więcej. Póki co muszę się wyspać, bo jutro o 7.45 mam konferencję ze szkolną nauczycielką A. potem kolejne z nauczycielem D. i na koniec z nauczycielką J. 90 minut – podczas których muszę się skupić i przestać ziewać. Oznacza to zerwanie moich bachorzątek o 6 rano. Z żalem więc odkładam filc do jutra.

W sobotę zrobiłam ciasteczka z masłem orzechowym. Bardzo nam smakowały (o dziwo, bo nie jestem fanką masła orzechowego).

Może i Wam posmakują? 🙂

Ciasteczka owsiane z masłem orzechowym

Ciasteczka owsiane z masłem orzechowym

IMG_20131019_173141

  1. 1/4 szklanki masła (ok. 55 g. albo ok. 4 łyżek masła)
  2. 1 1/4 łyżeczki sody (użyłam proszku do pieczenia)
  3. 3/4 szklanki cukru
  4. 3/4 szklanki brązowego cukru (generalnie użyłam mniej cukru)
  5. 3 szklanki płatków owsianych
  6. 170 g pokruszonej czekolady albo czipsów czekoladowych
  7. 2 jajka
  8. 1/2 szklanki pestek słonecznika albo pokruszonych orzechów włoskich (pominęłam, dodałam żurawinę)
  9. 1 łyżeczka wanilli
  10. 1 szklanka masła z orzechów ziemnych

Nagrzać piekarnik do 180 stopni. W dużej misce wymieszać cukier, masło i ubijać aż powstanie kremowa masa. Dodać jajka, wanilię, sodę i zmiksować. Dodać płatki owsiane, orzechy i czekoladę. Wymieszać. Blaszkę do pieczenia wyłożyć natłuszczonym papierem o pieczenia. Łyżką nakładać ciasteczka i spłaszczać. Piec 10-12 minut aż krawędzie ciasteczek lekko zbrązowieją.

Moja masa była bardzo kleista. Lekko zmoczonymi dłońmi formowałam kulki i spłaszczałam po ułożeniu na blasze. Ciasteczka najlepsze są przez pierwsze dwa dni, na trzeci robią się dość twarde.

Użyłam certyfikowanych bezglutenowych płatków owsianych.

Generalnie polecam.

Skomentuj

